Hier zijn we weer met meer nieuws. Voor het vak muzische grondhouding werd er van ons verwacht dat we een toneel uitwerkten aan de hand van een boek. We werden in groepen verdeeld en een school, kinderopvang,... toegewezen. Mijn groep kreeg de naschoolse opvang in Wingene toegewezen. Als groep kozen we ervoor om het boekje Rupsje nooitgenoeg uit te werken.
De leeftijd van de toeschouwers verschilde wat maar dat maakte ons niet uit. We hadden alleen maar kinderen vanuit de basisschool voor ons en dat was het belangrijkste. We werkten het verhaal heel precies uit en probeerden het toneel zo aangenaam mogelijk te maken aan de hand van interactie met het publiek en visueel aantrekkelijk materiaal die meer duidelijkheid bracht over het verhaal dat we vertelden. Als interactie met het publiek mochten de kinderen eten zoeken dat onder hun stoel verstopt was en naar voor brengen zodat onze rups er heerlijk kon van smullen. Maar dat was niet alles.Telkens wanneer de rups door een stuk fruit kroop werd er een lied gezongen dat alle kinderen mochten meezingen. En als laatste mochten de kinderen ook helpen bij het bouwen van een huisje voor ons Rupsje nooitgenoeg.
De kinderen betreden de wondere wereld van Rupsje nooitgenoeg. |
De start van het verhaal |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten